🎤گفتاری از شهید بهشتی :

🔦مسئولیت مشترک اجتماعی در اسلام: این‌که من خودم آدم خوبی هستم کافی نیست.

📝این خیلی روشن است که این که من خودم آدم خوبی هستم در اسلام کافی نیست. هر کسی باید بداند هر قدر هم آدم خوبی باشد، در محیط و جامعه بد و نادرست و فاسد، زندگی سعادتمندی ندارد. نه تنها زندگی سعادتمندی ندارد، بلکه واقعش این است که خوبی های خود آدمی در محیط بد و فاسد، آسیب‌پذیر است. چه بسا آدمی مقداری از صفات خوبش را در محیط فاسد و بدآموز به تدریج از دست بدهد. بنابراین، اصلاً نگهداری صفات خوب خود ما هم در محیط فاسد، کار مشکلی است. پس کوشش در اصلاح محیط برای نگهبانی فضیلت‌های شخصی هم لازم است، صرف نظر از مسئله فرزندان و کودکان و نوباوگان که یک مسئله خیلی روشن است.


📚تفسیر سوره انفال، در مجموعه سلسله درسگفتارهای تفسیری «در مکتب قرآن»، در دست انتشار #گزیده

 

کانال اندیشه ی سیاسی شهید بهشتی

https://eitaa.com/shahid_beheshti_idealogy